การรองรับการเขียนโปรแกรมหลายแพลตฟอร์มถือเป็นหนึ่งในคุณประโยชน์หลักของ Kotlin ช่วยลดเวลาที่ใช้ในการเขียนและดูแลรักษาโค้ดเดียวกันสำหรับแพลตฟอร์มต่างๆ ในขณะที่ยังคงความยืดหยุ่นและประโยชน์ของการเขียนโปรแกรมแบบเนทีฟ

สาขากรุงเทพฯ (ลาดพร้าว)
  • ยังไม่มีรอบเปิดอบรม (ลงชื่อจองไว้ได้)
  • สามารถพัฒนา Mobile Application ระบบปฏิบัติการ Android โดยใช้ Kotlin Multiplatform ได้
  • สามารถพัฒนา Mobile Application ระบบปฏิบัติการ iOS โดยใช้ Kotlin Multiplatform ได้
  • ผู้สนใจทั่วไปในการพัฒนาแอพพลิเคชั่นแบบ Cross Platform ด้วย Kotlin Multiplatform
  • พื้นฐานการเขียนแอพ Android มาบ้าง
  • พื้นฐานการออกแบบแอพพลิเคชั่น
  • พื้นฐานการใช้งานฐานข้อมูล
  • พื้นฐานการใช้งานเว็บไซต์และการสืบค้นข้อมูล
  • 18 ชั่วโมง
  • ราคาปกติ 9,500 บาท / คน
  • โปรโมชั่นลด 10% เหลือ 8,550 บาท / คน
  • ราคาเหมาจ่าย (ผู้อบรมตั้งแต่ 10 คน) ตามแต่ตกลงกัน
  • ขอใบเสนอราคา

Module 1: Introduction to Kotlin Multiplatform

  • Learn key concepts
  • Use code sharing mechanisms
  • Add dependencies
  • Configure compilations
  • Build final binaries
  • Create multiplatform libraries

Module 2: Understand basic project structure

  • The basics of Kotlin Multiplatform project structure
  • Common code
  • Targets
  • Source sets

Module 3: Development Setup

  • Install Java JDK – Windows / MacOS
  • Install IntelliJ IDEA – Windows PC / MacOS
  • Install Android Studio -Windows PC / MacOS
  • How to Import Kotlin Code / Resources into IntelliJ

Module 4: Set up targets for Kotlin Multiplatform

  • Set up targets for Kotlin Multiplatform
  • Distinguish several targets for one platform

Module 5: Operations and Operators

  • Adding Numbers
  • Subtraction
  • Multiplying Numbers
  • Division
  • Remainder
  • Incrementing and Decrementing
  • How to Convert Between Data Types

Module 6: Conditional and Loop in Kotlin Multiplatform

  • Conditional operators (<,>, ==, !=, <=, >=)
  • If-else Statements and Conditional operators
  • Logical Operators (AND, OR, NOT)
  • When Expression
  • For Loop
  • While Loop
  • Do while Loop

Module 7: Introduction to Classes and Objects - Object Oriented Programming in Kotlin Multiplatform

  • Functions With Parameters
  • Functions Return Types
  • Functions - No return Type, No parameters
  • Variable Scope
  •  Introduction to Object Oriented Programming - OOP
  • What's a Class?
  • Let's Create our First Class
  • Setters and Getters
  • Inheritance - Introduction
  • Inheritance
  • Overloading Constructors
  • Controlling Access to fields (Instance Variables - Properties)
  • Class Extension
  • Nested Classes
  • Inner Classes
  • Companion Object in Kotlin
  • Overloading Operators

Module 8: Installing the Android Studio and Setup Kotlin Multiplatform and Run First App

  • Running UPDATED Android Studio - No Extension Needed
  • Android Studio Quick Tour
  • Android Studio Tour - File Structure, Manifest, Strings
  • App - What's My Name
  • String.xml, Manifest and Android Studio File

Module 9: Creating User Interface - TextViews, Buttons, EditTexts and More UI Widgets

  • Android Toast and Context Class
  • TextViews, EditText and Buttons - Enter Name and Show name
  • Enter Name and Show - Final
  • App - How much you weigh on mars?
  • App - How much you weigh on other planets?
  • Check Boxes in Android
  • App- How Much You Weigh on Improved Version 2
  • App- How Much You Weigh on Improved Version 3 - Final

Module 10: Activities and Navigations

  • What's an Activity?
  • Activity lifecycle
  • Navigating from One Activity to Another
  • Passing Data between Activities
  • Passing data back to first Activity
  • App - Animals Bio - User Interface

Module 11: Storage in Android and Kotlin - Sharedpreferences, Database - Internal Storage Shared Preferences

  • Introduction to Databases in Android - Kotlin - Sqlite
  • App - Chores - Demo
  • App - App - Chores - User Interface
  • App - Chores - Database handler Class
  • App - Chores - Add and Retrieve a Chore
  • App - Chores - Finalize CRUD Functions
  • App - Chores - Saving User Input to Database
  • App - Chores - Custom Listrow - User Interface
  • App - Chores - Recycler Adapter
  • App - Chores - Showing Chores on Recycler Adapter
  • App - Chores - Adding Toolbar Add Button
  • App - Chores - Create Custom Popup
  • App - Chores - Saving Chore from Popup
  • App - Chores - Deleting Chore
  • App - Chores - Final Touches

Module 12: Connecting and Consuming JSON data from the Internet

  • Introduction to HTTP Request and JSON and Networking in Android
  • What's an Android Library?
  • Volley String Request
  • Volley JSON ArrayRequest
  • Volley JSON ObjectRequest
  • App - Recipe Finder - Demo
  • App - Recipe Finder - User Interface
  • App - Recipe Finder -RecyclerAdapter
  • App - Recipe Finder - Parsing Recipies
  • App - Recipe Finder - Show Recipes on RecyclerVew

Module 13: Firebase - Cloud Based Application Development

  • Firebase - Introduction to Cloud Based Services - Setup
  • Firebase - Read Values from Fireabase Database
  • Firebase - Save Objects and Use Push
  • Firebase - Login User with Email and Password
  • Firebase - Create Account

Module 14: Drawing on the Screen - Custom Views in Android

  • Introduction to Drawing on Screen
  • Drawing Circles
  • Drawing Images - Bitmaps
  • Custom TextViews

Module 15: Share code

  • Share code on platforms
    • Share code on platforms
      • Share code on all platforms
      • Share code on similar platforms
      • Share code in libraries
      • Connect platform-specific libraries
  • Expected and actual declarations
  • Rules for expected and actual declarations
  • Different approaches for using expected and actual declarations
  • Default hierarchy template
  • Manual configuration
  • Hierarchical project structure

Module 16: Build a Breathe App

  • User Interface Setup
  • Setup Animation Library
  • Setup Shared Preferences - Saving data on Device
  • Finalizing the App
  • Final Product - Breathe App
  • Build and deployed application to store
13/11/2024 14:26:05